Carmignac stelt Abdelak Adjriou aan als fondsbeheerder van Carmignac Portfolio Global Bond

Carmignac heeft het genoegen bekend te mogen maken dat Abdelak Adjriou als beheerder van het fonds Carmignac Portfolio Global Bond is aangesteld. Dit obligatiefonds belegt wereldwijd in rente-, krediet- en valutastrategieën en hanteert in alle marktomstandigheden een op overtuigingen gebaseerde benadering. De beleggingsstrategie van het fonds, dat door Morningstar* met vier sterren is bekroond, blijft ongewijzigd. Abdelak treedt op 1 september bij Carmignac in Parijs in dienst en valt onder de verantwoordelijkheid van Rose Ouahba.

Abdelak heeft ruime ervaring met het beheren van wereldwijd georiënteerde vastrentende fondsen en verrijkt het team met een flexibele en actieve beleggingsstijl. Hij stapt over van American Century Investment, waar hij de totaal-rendementsstrategie voor opkomende markten in het leven heeft geroepen en de valuta-overlay van alle vastrentende fondsen onder zijn hoede nam (USD 800 miljoen aan beheerd vermogen). In 2018 kreeg hij bovendien de verantwoordelijkheid voor een mandaat voor een obligatiefonds zonder beperkingen ter waarde van USD 1,2 miljard.

Abdelak zette de eerste stappen van zijn loopbaan in januari 2001 toen hij bij IBM in de Verenigde Staten begon als developer. In 2005 trad hij in dienst bij HSBC Asset Management in Parijs, in eerste instantie als kwantitatief analist verantwoordelijk voor hedgingoplossingen. Daarna beheerde hij een absoluut-rendementfonds in ontwikkelde markten, om vervolgens naar New York te verhuizen om een totaal-rendementfonds voor opkomende markten onder zijn hoede te nemen. Abdelak Adjriou is in het bezit van een Master in Stochastic Calculus van Jussieu Paris VII en een Master in Computer Science van ESSI (ENSI Group).

Rose Ouahba, Head of Fixed Income bij Carmignac: "We heten Abdelak van harte welkom in ons beleggingsteam. Zijn buitengewone staat van dienst als fondsbeheerder en zijn expertise in ontwikkelde én opkomende markten, in valuta's, duration en kredietallocatie zijn een enorm waardevolle verrijking van het beheer van Carmignac Portfolio Global Bond, een pijler van onze vastrentende strategie die bijna 15 jaar geleden is geïntroduceerd."