Carmignac benoemt Marie-Anne Allier tot medefondsbeheerder van Carmignac Sécurité

Met veel genoegen kondigt Carmignac de benoeming aan van Marie-Anne Allier als medefondsbeheerder van de Europese obligatiefondsen Carmignac Sécurité en Carmignac Portfolio Sécurité. Carmignac Sécurité is één van de grootste (11.86 miljard Euro aan activa onder beheer per 29/03/2019) en oudste fondsen van Carmignac. Sinds de oprichting van het bedrijf in 1989 is het een cruciaal element in het aanbod van Carmignac aan vastrentende fondsen.

De toch al sterke expertise van het obligatieteam van Carmignac wordt nog verder uitgebreid door de komst van Marie-Anne, die over een ruime ervaring beschikt in het beheer van samengestelde, actief beheerde Europese vastrentende fondsen. Voordat zij overstapte naar Carmignac was Marie-Anne sinds 2010 werkzaam bij Amundi als Head of Euro Fixed Income management. Tijdens haar 30-jarige carrière bekleedde Marie-Anne ook senior functies op het gebied van obligatiebeheer bij SG Asset Management en GTI Finance. Zij begon haar carrière als Fixed Income Manager bij Sogeposte.

Rose Ouahba, Head of Fixed Income van Carmignac: "Het is ons een groot genoegen om een zo getalenteerde fondsbeheerder als Marie-Anne in ons obligatieteam te mogen verwelkomen. In deze uitdagende omgeving betekent haar grondige en uitgebreide kennis van het beheer van Europese obligatiefondsen een verrijking van het team. Dankzij haar sterke expertise op het gebied van asset allocatie van Europese staats- en bedrijfsobligaties zal zij naast Keith Ney een cruciale rol spelen bij het beheer van Carmignac Sécurité."

Marie Anne treedt op 29 april in dienst bij Carmignac en valt onder de verantwoordelijkheid van Rose Ouahba, Head of Fixed Income. Zij zal gestationeerd zijn in Parijs en nauw samenwerken met Keith Ney, die Carmignac Sécurité sinds 2013 onder zijn beheer heeft en tevens medebeheerder is van Carmignac Portfolio Patrimoine Europe, samen met Mark Denham, Head of European Equities.

De beleggingsstrategie van het fonds blijft ongewijzigd.