Carmignac

Klanttevredenheid als voorwaarde voor zakelijk succes

  • Gepubliceerd
  • Lengte
    2 minuten leestijd

Beleving is de heilige graal.

Wij van Carmignac zijn er stellig van overtuigd dat klantgerichte organisaties op koers liggen voor een glansrijke toekomst. Maar laten we eerst een stap terugnemen: wat betekent klantgerichtheid dan precies in dit verband? Een klantgerichte organisatie inspireert en stimuleert haar personeel om dat beetje extra te doen voor klanten, voor de optimale klantbeleving en daarmee de optimale tevredenheid.

In dit document onderzoeken we welke rol klanttevredenheid speelt bij de bedrijven in ons beleggingsuniversum en waarvoor we op unieke data kunnen teruggrijpen. Dit valt samen met de introductie van ons nieuwste fonds, Carmignac Portfolio Human Xperience, dat belegt in bedrijven die de toon zetten op het vlak van medewerkers- en klantbeleving. Met dit fonds en de lancering van ons 'Voice of Customer'-programma in 2022 kunnen we aantonen dat de kern van onze strategie, namelijk klant- en medewerkersbeleving, financieel relevant is. Aan het eind van dit document vindt u meer informatie over Carmignac's eigen benadering van klanttevredenheid.

Hoewel we onze blik in dit document uitsluitend richten op de eerste groep belanghebbenden, klanten, werken we aan een tweede document waarin we ons meer richten op medewerkers en hun belang voor zakelijk succes. Er komen dus nog meer inzichten aan!

Klanttevredenheid als Voorwaarde voor Zakelijk Succes

Beleving is de heilige graal.

Download de whitepaper
  • Obe Ejikeme
    Analyst
    Fund Manager

    Obe Ejikeme is beheerder binnen het Wereldwijde aandelen-team. Obe werd in 2014 door Carmignac aangenomen als kwantitatief aandelenanalist. Hij begon zijn carrière in 2003 bij FactSet Research Systems als senior consultant. Hij werkte vervolgens zeven jaar voor Bank of America Merrill Lynch, waar hij verantwoordelijk was voor Europese aandelen en de kwantitatieve strategie. Obe heeft een bachelor in informatica en softwaretechnologie van de universiteit van Hull.

  • Rebecca Sly
    ESG Analyst

    Rebecca is sinds 2020 ESG-analist bij Carmignac, na afronding van haar MSc in Climate Change, Management and Finance aan het Imperial College in Londen. Daarvoor werkte Rebecca 2 jaar bij Lloyds Bank in het Corporate Banking graduate programma. Rebecca heeft ook een bachelordiploma in moderne talen en bedrijfsbeheer van de universiteit van Birmingham.