Carmignac benoemt Martial Godet tot Global Head of Sales

• Gepubliceerd
  • Lengte
    1 minuten leestijd

Carmignac kondigt vandaag de benoeming aan van Martial Godet tot Global Head of Sales. In zijn functie zal Martial verantwoordelijk zijn voor de distributiestrategie van Carmignac. Hij rapporteert aan Eric Helderlé en wordt lid van Carmignacs Strategic Development Committee (Strategisch Ontwikkelingscomité).

Martial Godet stapt over naar Carmignac vanuit BNP Paribas, waar hij het grootste deel van zijn carrière doorbracht. Meest recentelijk bekleedde hij er de functie van Head of Advisory, Execution and Sustainable Investment binnen de Wealth Management-tak van de bank. Daarvoor vervulde hij verschillende functies binnen de afdeling Corporate and Investment Banking, in het bijzonder als hoofd van de Europe & Emerging Markets Equity & Derivatives Strategy. Hij werkte ook 12 jaar als senior fondsbeheerder Fixed Income bij BNP Paribas Asset Management en vervolgens als hoofd van Emerging Market Investments. Martial Godet behaalde zijn diploma aan de HEC Business School.

Eric Helderlé, medeoprichter en Managing Director van Carmignac Gestion Luxembourg, verklaarde: "De distributie van financiële producten maakt een grote ontwikkeling door. Dankzij zijn uitgebreide expertise op vlak van financiële diensten en markten en zijn bewezen staat van dienst in verschillende functies, zal Martial een cruciale aanvulling vormen op de huidige capaciteiten van Carmignac. Hij zal Carmignacs verkoopteam coördineren om gerichte distributiestrategieën te implementeren die zijn afgestemd op onze verschillende kanalen en de behoeften van onze klanten. Samen met Nathalie Lahmi, onze Chief Experience Officer, zal Martial onze organisatie versterken met als doel Carmignacs klantenservice voortdurend te verbeteren. Ik ben verheugd hem te mogen verwelkomen en kijk ernaar uit onze samenwerking aan te gaan."