Onze cultuur

Bij Carmignac is de bedrijfscultuur een kostbaar bezit. Al meer dan dertig jaar wordt deze gevoed rond enkele basisprincipes:

  • Het belang van onze klanten gaat boven alle andere overwegingen.
  • Een diepgewortelde onafhankelijkheid.
  • Een passie voor uitmuntendheid.
  • Een onwrikbare toewijding.
  • Een ondernemende cultuur.
  • Een unieke combinatie van talenten en sterke overtuigingen.
  • Een langetermijnvisie.

Onze waarden vormen de kern van onze collectieve kracht. Ze zijn vandaag relevanter dan ooit.

Onze waarden

Bedrijfswaarden zijn niet alleen het "extraatje".
Ze vormen de basis van onze dagelijkse inspiratie om onze acties te sturen en onze interacties en samenwerking vorm te geven.
Voor welke uitdagingen we ook staan, onze vier waarden vormen het kompas dat ons vooruit helpt.

ONAFHANKELIJKHEID

  • De onafhankelijkheid van Carmignac geeft zin aan wat we doen en inspireert medewerkers om actief deel te nemen en verantwoordelijkheid te nemen.

VERANTWOORDING

  • We brengen onze woorden in overeenstemming met onze daden in alle opzichten: tegenover onze klanten, onze teamleden en onszelf.

TEAMGEEST

  • Onze kracht is het resultaat van de combinatie van talenten en vaardigheden van alle werknemers. We staan altijd samen sterk.

MOED

  • We zijn ervan overtuigd dat we doen waar we in geloven.

DIVERSITEIT BIJ CARMIGNAC

Onze constante zoektocht naar uitmuntendheid leidt natuurlijk tot diversiteit. Juist omdat we geen ander doel hebben dan efficiëntie, geven we kansen aan iedereen die ons kan helpen dit doel te bereiken. We geven geen voorkeur aan een bepaald profiel, behalve aan carrières en ervaringen die ons kunnen verrijken.

Diversiteit van denken op de werkplek

We koesteren een coöperatieve aanpak en een diepgewortelde debatcultuur. Dit brengt ons ertoe op zoek te gaan naar talenten met verschillende achtergronden, die extra perspectieven inbrengen om sterke overtuigingen te vormen. Bij Carmignac werken bijna 40 verschillende nationaliteiten dagelijks samen.

Wij geloven dat alle vormen van diversiteit leiden tot betere prestaties en een beter risicobeheer. Het brede scala aan gezichtspunten speelt hierbij een essentiële rol en maakt integraal deel uit van onze rol als actieve fondsbeheerder.

Jiban Nath, Front Office Quant Risk Officer, werkt sinds 2016 voor Carmignac. Samen met hem kijken we terug op het zeer opmerkelijke traject dat hij heeft afgelegd.
[Management Team] [Author] Li-Labbe Haiyan
Haiyan Li-Labbé, Fund Manager en analist verantwoordelijk voor de markten van Groot-China, kwam in 2011 bij Carmignac werken. Samen met haar kijken we terug op haar unieke loopbaan.

Carmignac's programma voor de ontwikkeling van vrouwelijk leiderschap

In 2021 onthulde een onderzoek van McKinsey & Company een fifty-fifty verdeling tussen mannen en vrouwen op instapniveau in vermogensbeheerbedrijven. Het percentage vrouwen in bestuurs- of C-suite posities daalde echter naar 14%.
Bij Carmignac zijn we trots op onze rolmodellen zoals Maxime Carmignac, Rose Ouahba, Marie-Anne Allier en Haiyan Li-Labbé, die vrouwen inspireren in hun carrière.

Carmignac zet zich in om experts in onze sector aan te trekken, waaronder getalenteerde vrouwen voor wie we ondersteuning bieden via ons programma voor de ontwikkeling van vrouwelijk leiderschap.

Meerdere jaren toewijding

In 2016 was Maxime Carmignac een van de oprichters van het Diversity Project in het Verenigd Koninkrijk, dat tot doel heeft de diversiteit binnen de beleggingssector te verbeteren. Ze heeft de mid-career werkgroep opgericht en gefaciliteerd, waarin vier maatregelen werden benadrukt die moeten worden genomen om de progressie van vrouwen te ondersteunen: de opkomst van realistische vrouwelijke rolmodellen, zowel intern als extern, werkflexibiliteit, coaching om vrouwen aan te moedigen kansen na te streven en tot slot een toezegging van mannen om genderdiversiteit te bevorderen.

Carmignac zet zich ook in om de diversiteit onder eindbeleggers te verbeteren. De lancering van Carmignac Portfolio Grandchildren in 2019 was de eerste concrete stap in dit proces. Uit onderzoek blijkt dat vrouwen bepaalde kenmerken van hun belegging verlangen: een duidelijke strategie gericht op de selectie van bedrijven van "zeer goede kwaliteit" op de zeer lange termijn, een geconcentreerde portefeuille met een lage omloopsnelheid, een ESG-aanpak in het hart van het beleggingsproces en de doelstelling om vermogensgroei op lange termijn te genereren.
Dit fonds is mede ontworpen om tegemoet te komen aan de verwachtingen en bedenkingen van vrouwen op het gebied van beleggen.

Maxime probeert het bewustzijn te vergroten via de media, podcasts, conferenties en open redactionele artikelen door vrouwen aan te moedigen het heft in eigen handen te nemen over hun spaargeld en deze schrijnende ongelijkheid te corrigeren.

Juist omdat we geen ander doel hebben dan efficiëntie, bieden we actief kansen aan iedereen die ons kan helpen dit doel te bereiken. Geen vooringenomenheid, maar paden en ervaringen waar iedereen van kan profiteren en die ons collectief beter laten werken.
[Management Team] Carmignac Maxime

Maxime Carmignac

Chief Executive Officer, Director of Carmignac UK Ltd.

ons beleggingsteam

Met meer dan 30 jaar beleggen in alle beleggingscategorieën profiteren we ook van de collectieve ervaring en het inzicht van een team met meerdere nationaliteiten en achtergronden.
Maak kennis met ons beleggingsteam

Vacatures

Carmignac biedt zijn medewerkers een unieke ervaring.
Het betekent in de eerste plaats deel uitmaken van een grote familie die graag unieke momenten doorbrengt en samen een tandje bijsteekt om de beleggers het beste te bieden. Hoe is het om bij Carmignac te werken?
Waarom zou werken bij ons je dagelijkse werkleven zo passioneel maken?

Ontdek hoe het is om bij Carmignac te werken

GERELATEERDE ANALYSE

Bedrijfs10 oktober 2024Nederlands

Carmignac benoemt nieuwe bestuurders

2 minuten leestijd
Meer informatie
Bedrijfs19 maart 2024Nederlands

Carmignac benoemt toonaangevende Aandelenbeheerder voor Zijn Sterfondsen

2 minuten leestijd
Meer informatie

Disclaimer

Dit document is reclamemateriaal. Dit artikel mag geheel noch gedeeltelijk worden gereproduceerd zonder voorafgaande toestemming van de beheermaatschappij. Het vormt geen inschrijvingsaanbod, noch een beleggingsadvies. De informatie in dit artikel kan onvolledig zijn en zonder voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd.